Kiedy warto postawić na druk UV?

Druk UV nie cieszy się jeszcze tak dużą popularnością, jak chociażby druk solwentowy. Powodem jest przede wszystkim zauważalnie wyższa cena wydruków realizowanych z wykorzystaniem tej technologii, co odstrasza wielu przedsiębiorców próbujących oszczędzać także na marketingu. Z drugiej jednak strony zauważmy, że to właśnie druk UV umożliwia zamówienie niewielkiej liczby nośników, a tym samym obniżenie kosztów produkcji – to ważna zaleta z punktu widzenia małych firm dysponujących ograniczonym budżetem. Bywają również takie sytuacje, kiedy wybranie druku UV będzie po prostu najlepszą możliwą decyzją. Kilka przykładów omawiamy w naszym artykule.

Do produkcji nośników reklamy zewnętrznej

Jeśli planujesz już kampanię reklamową, w ramach której chcesz „wyjść” ze swoim biznesem bezpośrednio do klientów, to będziesz potrzebować nośników outdoorowych. Mogą to być zarówno bannery, jak i billboardy, flagi, siatki, okleiny na pojazdy komunikacji publicznej czy samochody firmowe etc. Do produkcji wszystkich tych nośników warto wykorzystać właśnie druk UV. Dlaczego?

Ponieważ nadruk wykonany tą metodą charakteryzuje się bardzo wysoką odpornością na niekorzystne czynniki atmosferyczne – w tym promieniowanie słoneczne, wysokie i niskie temperatury, deszcz, śnieg etc. Dzięki temu reklama będzie doskonale widoczna, czytelna i atrakcyjna dla jej odbiorców przez bardzo długi czas. Unikniesz typowych problemów, takich jak chociażby blaknięcie nośnika.

Druk UV jest bardzo dobrym wyborem do produkcji nośników reklamy zewnętrznej, jeśli priorytetem jest dla Ciebie zarówno trwałość, jak i jakość. Ta metoda gwarantuje perfekcyjne odwzorowanie projektu graficznego na poziomie szczegółowości oraz kolorów. To ważna zaleta w sytuacji, gdy skrupulatnie dbasz o wizerunek marki przedsiębiorstwa i chcesz, aby niezależnie od miejsc ekspozycji elementów identyfikacji wizualnej zawsze wyglądały one tak samo, zgodnie z zamysłem grafika.

Do produkcji gadżetów reklamowych

Żadnego przedsiębiorcy nie trzeba przekonywać, że gadżety reklamowe są znakomitym narzędziem promocji marki firmy. Dotyczy to zarówno tych najprostszych i najtańszych upominków, jak długopisy czy pendrive’y, jak i tych ekskluzywnych, przeznaczonych dla wybranych klientów, na których chcemy zrobić świetne wrażenie.

Druk UV ma tę zaletę, że pozwala nanieść elementy graficzne na przedmioty o nieregularnych kształtach – a z taką sytuacją bardzo często mamy do czynienia w przypadku właśnie gadżetów reklamowych. W końcu mówimy tutaj o różnego rodzaju breloczkach, przyborach do pisania, nośnikach USB, powerbankach itd.

W dodatku nadruk UV wyróżnia się bardzo dobrą jakością i trwałością, co z kolei ma istotny wpływ na skuteczność kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. Im dłużej klient będzie korzystać z takiego upominku, tym większa szansa na to, że dobrze zapamięta markę promowanego przedsiębiorstwa i w końcu postanowi skorzystać z jego oferty. Warunek jest jeden: musi umieć odczytać nazwę czy np. dane adresowe firmy, co gwarantuje właśnie nadruk UV.

Do produkcji szyldów i innych oznaczeń zewnętrznych

W przypadku tych nośników znów sprawdzi się jedna z najważniejszych zalet druku UV, czyli podwyższona odporność na niekorzystne czynniki środowiskowe. Nie mówimy tutaj jednak wyłącznie o zjawiskach atmosferycznych, ale także o zanieczyszczeniach obecnych w powietrzu.

Jeśli siedziba Twojej firmy znajduje się na obszarze, na którym regularnie występuje zjawisko smogu, to wykonanie szyldu z wykorzystaniem druku UV będzie bardzo dobrym pomysłem – podobnie, jak chociażby oklejenie witryny folią z nadrukiem w technologii UV. Zapewni to wysoką trwałość, wieloletnią czytelność i atrakcyjność elementów graficznych identyfikujących markę przedsiębiorstwa.

Gdy masz mało czasu

Zaletą druku UV jest to, że pozwala on zrezygnować ze standardowej obróbki nośnika po zadrukowaniu go projektem graficznym. Ponieważ nadruk jest już utwardzony (odpowiada za to lampa LED), to nie ma potrzeby stosowania dodatkowych zabezpieczeń. Nośnik nie musi również schnąć, dlatego jest od razu gotowy do użytku, a to oczywiście bardzo skraca czas produkcji. Jeśli więc chcesz jak najszybciej ruszyć z kampanią promocyjną, to koniecznie zapytaj w drukarni wielkoformatowej o to, czy realizuje projekty z wykorzystaniem druku UV.

Zastosowanie druku UV jest na tyle szerokie, że z pewnością masz możliwość wykorzystania go w swojej działalności – przede wszystkim do produkcji materiałów reklamowych. Ważne jest przy tym to, aby wykonanie nadruków powierzyć doświadczonej, renomowanej drukarni wielkoformatowej, dysponującej wysokiej jakości sprzętem i gwarantującej terminową realizację zamówienia.

Jeśli w biznesie lubisz eliminować ryzyko, to bezpieczną i satysfakcjonującą współpracę możesz nawiązać z Grupą Luxpol, która dostarcza profesjonalne wydruki i gotowe nośniki reklamy od ponad 20 lat. Z aktualną ofertą druku UV Grupy Luxpol zapoznasz się na stronie http://grupaluxpol.pl/druk-uv.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × pięć =